Aangekomen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jacob

01 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi, hoi,

Ja hoor, hij is aangekomen. Ik typ even snel een berichtje want het wordt donker buiten --> gevaarlijk (tenminste zou het kunnen zijn). De meeste mensen doen hier erg voorzichtig, en dat is meestal maar goed ook. Zit nu in een internetcafe en moet nog 15 minuten naar huis lopen.

De reis naar Dusseldorf ben ik met de auto gegaan, wat erg goed ging (je bent er sneller dan gedacht). Met het vliegtuig naar London Heathrow ging ook best. Op London een uur vertraging door de grote groep mensen (onze Boeing zat echt overvol) en doordat de kerosine te langzaam getankt werd. De reis naar Cape Town was echt saai, veel te lang in zo'n megavliegtuig. Op Cape Town konden we eerst niet landen vanwege de mist, maar na een uur rondvliegen lukte het toch... pfff: ging maar net goed (je zag de baan niet eens). Ik zal foto's van de vlucht zsm op internet zetten: nu geen tijd voor. Ik heb hele gave foto's van de cockpits van de vliegtuigen, heb ik allebei gevraagd :)

In het huis waar ik zit zitten nu ook 4 meiden, dus dat komt helemaal goed (wel blanken)... 2 uit Schotland, 1 uit Ierland en 1 uit de VS. Het was al heel gezellig vanmiddag....

Maandag de eerste afspraken m.b.t. tot mijn stage en werk en morgen ga ik alvast met de meiden op stap naar Robben eiland (daar heeft Nelson Mandela vastgezeten).

Ik ga er nu gauw vandoor want het donker nadert snel... (wordt volgens mij sneller donker dan in Nederland).

Verder moet ik ook vroeg naar bed omdat ik in 'the plane' niet goed kon slapen. Heb alleen een beetje slecht gedommeld.

He, allemaal bedankt voor de berichtjes! Hou me op de hoogte van het reilen en zeilen in Holland...

Greetz
Jacob

P.S. Prachtige stad joh, Kaapstad, met Tafelberg en bergen eromheen; daar vertel ik nog meer over!
P.P.S. Ook een leuk verkeer, je snapt wel dat ze hier een groot aantal 'pedestrian knockdowns' hebben elk jaar

  • 01 Juni 2007 - 15:02

    Willemijn:

    Hoi!
    Das allemaal voorspoedig gegaan!! Ben benieuwd naar je fotos van Robben eiland straks, zoveel geschiedenis, toch bijzonder dat je dat allemaal maar zo mee kan maken!

    Take care.

    Groet,
    Willemijn

  • 01 Juni 2007 - 15:04

    Hendrik:

    Je bent er. Nog gevlogen? Veel plezier daar!

  • 01 Juni 2007 - 15:30

    Richard:

    Veel plezier daar in Afrika Jacob!

  • 01 Juni 2007 - 16:22

    Johanneke En Adam:

    Ha Jacob,

    Ben je mobiel bereikbaar???

    Groeten en 't beste daar,
    Adam

  • 02 Juni 2007 - 10:02

    Wouwzz:

    joooooooo keerl

    duz het gaat wel aardig goed daar???!!!!
    Wel beters dat je leuke huisgenootjes heb!! hoe is het weer daar?? koud?? hier heerlijk!!

    kuzzz je zusje

  • 02 Juni 2007 - 12:44

    Henk-Jan:

    Veel plezier, mooi dat je heelhuids aangekomen bent, zorg dat je ook weer zo terugkomt ;-)!

  • 02 Juni 2007 - 14:00

    Rineke:

    hee mooi dat je dr bent!! Geniet ervan!!!

    Groetjes Rineke

  • 02 Juni 2007 - 21:27

    Mama:

    lieve jacob een dikke kus van ons allemaal. doe voorzichtig. heel graag wil ik je adres ! je had nog een poging gedaan om ons te bellen ,jammer dat we toen net de kinderen ophalen moesten. trouwens barend had erg pech vandaag ,hij vielvan deberg bij nick in een stuk glas. een erg diepe wond, vanavond druk meee geweest,gehecht enz. wehebbben je al gemist . liefs van ons en een goede! zondag toegewenst.
    ps. je had een sms'je van adam gekregen of je bereikbaar was op je mobiel verder niks bijzonders hy wensde je een goeie tijd toe (so was ie ongv. dat sms'je)
    succes ik typ alle sms'jes wel door

  • 03 Juni 2007 - 15:56

    Bertus:

    Hei kerel! Leuk bericht, doe wel een beetje voorzichtig daar he, zeker in het donker. Heb nog een paar nare anecdotes erover meegekregen toen ik er zat..

    Enjoy Groet Bertus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Deze site gebruik ik voor enige verslaglegging van mijn langere reizen in het buitenland. Hopelijk kan ieder er van genieten! (Tevens dient het ook als een geheugensteuntje voor mij; mijn belevenissen zou ik namelijk zelf haast vergeten!) Amicae amicique, vrienden en vriendinnen: reizen is leuk! Reizen is verslavend! Reizen is ontdekking van de wereld, maar ook van jezelf... Op naar een nieuwe zoektocht!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 55823

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 25 April 2014

America...

29 Oktober 2009 - 22 April 2010

Tweede African tour

31 Mei 2007 - 21 September 2007

Mij eerst Afrikaons reis

Landen bezocht: