Het is zover... de laatste dag! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu Het is zover... de laatste dag! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu

Het is zover... de laatste dag!

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jacob

31 Mei 2007 | Nederland, Nijmegen

Beste allemaal, hello everybody,

Hehe... het is 31 mei, vertrekdag! Na een heel aantal uurtjes voorbereiding is alles geregeld. Ik heb net mijn visum (study permit) opgehaald in Den Haag (ja, op het laatste moment; en de trein had geen vertraging) en de tas was gisteravond/nacht ingepakt en wel.
Dat inpakken van de tas is ook een behoorlijk lastig karwei; je hebt maar beperkt ruimte en dan moet je kiezen...

Vanmiddag vertrekken we tussen 13.00 en 14.00 om naar Dusseldorf te rijden met de auto. Daar hoop ik om 16.40 in het vliegtuig te stappen naar London Heathrow (anderhalf uur vliegen). Daar stap ik dan over in het vliegtuig naar Cape Town (zo'n 12 uur vliegen). Ow ja, ik heb gisteravond al de stoeltjes uit kunnen kiezen en zit allebei de keren aan het raam :P En ik hoef gelukkig niet in te checken wat me ook aardig wat tijd scheelt (heb ik al via internet gedaan).

Subsidies zijn ook uiteindelijk redelijk gelukt. Ik krijg 1000 euro van de universiteit en 500 euro van het ziekenhuis. Verder heb ik nog een renteloze lening van 3400 euro wat ervoor zorgt dat ik er redelijk warm bij kan zitten daar (het is namelijk daar ongeveer winter). De winter in Zuid-Afrika schijnt te lijken op het weer nu in Nederland, maar daar rapporteer ik nog meer over :)

Ik ben heel benieuwd wat ik in Cape
Town allemaal tegenkom... Als het goed is staat er iemand te wachten, klopt dat ook? Hoe is de kamer? Is daar eigenlijk beddengoed (dat past niet meer in de tas)? enzovoorts ....

Ik ga gauw nog ff wat dingen regelen en dan in de auto stappen!

Groetjes en tot horens,
Jacob

P.S. Ik ga proberen eenmaal per week iets te posten; als me dat niet lukt moet je me er even aan herinneren :D
P.P.S. Op deze site kan ik maar 10 foto's zetten, anders moet ik bijbetalen. Je kunt meer foto's vinden op http://jacobvandijk.aroundtheglobe.nl

  • 31 Mei 2007 - 09:39

    Adriaan:

    suc6, ben benieuwd naar het reisverslag!

  • 31 Mei 2007 - 09:46

    Harmke:

    Hopelijk geen ziekte door turbulentie, anders weet jedaar vast wel wat aan te doen! ;) Ik ben echt benieuwd hoe het daar gaat worden, in ieder geval succes!
    Het beste maar weer gewenst!

  • 31 Mei 2007 - 09:48

    Evert:

    Hee Jakob,

    goeie reis he! Als je boven Engeland zit moet je even zwaaien :) Heb je je voetbal niet vergeten? Hehe..
    Kspreek je nog via mail,

    Grtz Evert

  • 31 Mei 2007 - 09:50

    Marga:

    Hé, heel veel succes. Ben benieuwd hoe het zal gaan.
    Groetjes

  • 31 Mei 2007 - 09:58

    Gijs:

    He Jacob, goede reis. Hopelijk heb je de turbulentieproblemen van gisteren nog niet gehoord in het nieuws! Leuk dat je nog ff geweest ben maandag!

  • 31 Mei 2007 - 10:08

    Bertus:

    Hei Kerel

    Hele goeie reis en behouden vaart uiteraard. Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Groetjes Bertus

  • 31 Mei 2007 - 11:38

    Marijn:

    Heej die Jacob,

    Een goede reis en heel veel succes daar in ZA. Maak er wat moois van... Ik hoor t wel.

    Groet uit Nimwegen

  • 31 Mei 2007 - 12:11

    Aart En Arieta:

    Ben toch wel een beetje jalours op je... doe je best en we zijn benieuwd naar je verhalen!

  • 31 Mei 2007 - 12:56

    Maaike:

    Heej Jacob!
    Inmiddels ben je onderweg. Klinkt gaaf wat je daar allemaal gaat doen. kBen benieuwd naar wat je allemaal gaat meemaken. Veel succes daar en een paar mooie, zinvolle maanden gewenst!!
    greetz Maaike

  • 31 Mei 2007 - 13:35

    Khalid:

    he Jacob ik wens je een goed reis en hoop je weer te zien in Nederland. ben benieuwd wat je gaat mee maken.

  • 31 Mei 2007 - 14:41

    Annelies:

    Hey Jacob, als het goed is stap je nu in het vliegtuig naar londen. Veel succes met alles, ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.
    Groetjes, annelies

    (die even studie ontwijkend gedrag vertoond...)

  • 31 Mei 2007 - 16:25

    Jelle:

    Ha Jakob,

    Een hele goede tijd daar! 'k Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Succes met de schotwonden etc.

    Groetjes

  • 31 Mei 2007 - 16:25

    Jelle:

    Ha Jakob,

    Een hele goede tijd daar! 'k Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Succes met de schotwonden etc.

    Groetjes

  • 31 Mei 2007 - 16:41

    Opa En Oma V Ommeren:

    Ha jakob
    Een hele goede tijd in Afrika
    We hopen nog eens wat van je te horen.
    De groeten van Allemaal

  • 31 Mei 2007 - 18:01

    Erny:

    Nu gaat het dan echt beginnen. Zoals ik al aangaf, ik blijf je volgen en natuurlijk houd ik je op de hoogte van alle vorderingen van de prikploeg. Goeie reis!

  • 31 Mei 2007 - 21:06

    Willemijn:

    Jacob!
    Veel plezier, geniet ervan en kom heelhuids weer terug!
    Groetjes,
    Willemijn

  • 01 Juni 2007 - 07:45

    Adam En Johanneke:

    Succes met alles wat je tegen gaat komen! Goede reis gehad? Kwam je door alle controleposten? Dat kan natuurlijk niet anders!
    Leer van je stage! Leer van de leuke dingen die je tegen komt! En kom lekker wijs terug!

    Fijne tijd daar.

  • 01 Juni 2007 - 13:33

    Renate:

    Ik heb aan je gedacht hoor, afgelopen nacht in het ziekenhuis!!
    Heel veel plezier!

  • 01 Juni 2007 - 13:34

    Renate:

    Ik heb aan je gedacht hoor, afgelopen nacht in het ziekenhuis!!
    Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Deze site gebruik ik voor enige verslaglegging van mijn langere reizen in het buitenland. Hopelijk kan ieder er van genieten! (Tevens dient het ook als een geheugensteuntje voor mij; mijn belevenissen zou ik namelijk zelf haast vergeten!) Amicae amicique, vrienden en vriendinnen: reizen is leuk! Reizen is verslavend! Reizen is ontdekking van de wereld, maar ook van jezelf... Op naar een nieuwe zoektocht!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 55817

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 25 April 2014

America...

29 Oktober 2009 - 22 April 2010

Tweede African tour

31 Mei 2007 - 21 September 2007

Mij eerst Afrikaons reis

Landen bezocht: