Nog 24 dagen... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu Nog 24 dagen... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu

Nog 24 dagen...

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jacob

07 Mei 2007 | Nederland, Nijmegen

Hoi allemaal,

Het heeft weer even geduurd voordat jullie weer een bericht kregen. Allereerst komt dit doordat ik niet meer durfde te sturen na mijn fout van de vorige keer :( Ik hoop dat ik nu een juiste mailinglist heb... zo niet, mail me dan even, dan kan ik je verwijderen.
Ook heeft het enige tijd geduurd omdat er niet heel veel nieuws te melden was. Verder heb ik het uiteraard verschrikkelijk druk :) (valt nog wel mee hoor), en vallen minder belangrijke dingen wel eens in het niet.

Tsja, hoe staat het met de voorbereidingen... In principe heb ik alles geregeld. Ik moet volgens mij alleen mijn tas nog inpakken (hehe, dat kost ook nog wel wat tijd; passen en meten). Al de subsidie-aanvragen zijn de deur uit en vandaag hoorde ik dat ik sowieso een voorlopig bedrag van 1000 euro krijg (via SNUF), waar ik erg blij om ben. Ik hoop nog een bijdrage van het ziekenhuis te krijgen van 660 euro, maar verder moet ik nog een heel beetje zelf betalen. Als er vrijwilligers zijn van wie ik de bankrekening mag leegplunderen moet je het maar even aangeven; doe ik zonder problemen :P

Verder was ik nog bezig met het visum (student permit), wat nu allemaal in de pijplijn zit bij de ambassade. Ik heb daar netjes mijn spullen afgeleverd met 800 euro in contanten; en voila, ik hoop volgende week mijn paspoort met alle nodige stempels op te kunnen halen. Gelukkig krijg ik nog wel 750 van die 800 euro terug anders kreeg mijn boekhouder een hartaanval...
Het wachten is verder nog op een registratie in Zuid-Afrika als 'medisch onderlegd persoon' (of zoiets), maar dat duurt altijd lang... (in december al begonnen). Ondertussen heb ik als medicus in spe natuurlijk ook allerlei medische attributen nodig, pillen, stethoscoop enzo, en dat is ook geregeld (met hulp van een paar teruggekomen co-assistenten). Dat scheelt mij weer 200 euro...

Vanaf nu maar rustig afwachten en een bagagelijst maken. Elke dag aftellen, mezelf iedere dag afvragen of ik niks vergeten ben...

Jullie horen nog van mij (over 2 weken ofzo)...

Groetjes,
Jacob

  • 07 Mei 2007 - 15:17

    Arieta:

    He jacob
    Leuk om zo je voorbereiding enzo bij te houden! veel succes met het wachten en de laatste dingen regelen!

  • 07 Mei 2007 - 17:23

    Hendrik:

    Ik moet nog ff zoeke, maar als t goed is heb ik nog ergens een miljoentje liggen. Spreek je volgende week wel op t feest. Succes iig!

  • 07 Mei 2007 - 18:14

    Jan/coby :

    Ha die Jacob
    Sinds kort weten van je grote plannen om naar Afrika te gaan. Misschien komen we je nog wel even gedag zeggen. Dan is het wel handig om te weten wanneer je thuis bent.

    Aris heeft pech gehad!!!! Hij moet zich 6 weken zien te redden met een ingetapete voet. Tot horens!!!!


  • 07 Mei 2007 - 18:15

    Jan/coby :

    Ha die Jacob
    Sinds kort weten van je grote plannen om naar Afrika te gaan. Misschien komen we je nog wel even gedag zeggen. Dan is het wel handig om te weten wanneer je thuis bent.

    Aris heeft pech gehad!!!! Hij moet zich 6 weken zien te redden met een ingetapete voet. Tot horens!!!!


  • 08 Mei 2007 - 07:30

    Evert:

    Hee jabbok,

    Wat moet jij toch veel regelen man, kun je niet beter met mij mee naar Engeland gaan? Hehe..
    Succes verder!

  • 08 Mei 2007 - 07:58

    Bertus:

    Hoi Jacob. Bedankt voor je lekker vlotgeschreven informatie. En zo fout was je vorige berichtgeving nou ook weer niet hoor! (Helemaal niet zelfs). Succes met het binnenhalen van de benodigde financieen. Misschien kun je de mensen op je mailinglijst vragen of ze nog ideeen hebben hierover.
    Enjoy life Groetjes Bertus

  • 08 Mei 2007 - 09:48

    Gijs:

    He... Vergeet in de drukte dinsdag 15 mei niet!!!!

  • 11 Mei 2007 - 20:33

    Hilbert:

    Ha van Dijk!

    Ben benieuwd hoe je het zal hebben in Z-Afrika. Wat ga je nu eigenlijk precies doen? Zijn er nog veranderingen in de plannen gekomen die je eerder vertelde? In ieder geval zal je vast een goede tijd daar hebben!

    Take care!

    Groeten vanuit het land waar je tijdens hardlopen opeens cyote's tegenkomt

  • 29 Mei 2007 - 07:11

    Lenneke:

    Hey Jacob!

    Geweldig! Nu gaat et dus toch echt gebeuren!
    Heel veel succes, geniet ervan enne.. we verwachten natuurlijk een uitgebreid verslag van al je avonturen enz!

    Goede reis! Geniet ervan!

    Groetjes

  • 30 Mei 2007 - 21:07

    Hans:

    Beste Jacob ,

    Goede reis en ik " spreek " je nog wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Deze site gebruik ik voor enige verslaglegging van mijn langere reizen in het buitenland. Hopelijk kan ieder er van genieten! (Tevens dient het ook als een geheugensteuntje voor mij; mijn belevenissen zou ik namelijk zelf haast vergeten!) Amicae amicique, vrienden en vriendinnen: reizen is leuk! Reizen is verslavend! Reizen is ontdekking van de wereld, maar ook van jezelf... Op naar een nieuwe zoektocht!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 55819

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 25 April 2014

America...

29 Oktober 2009 - 22 April 2010

Tweede African tour

31 Mei 2007 - 21 September 2007

Mij eerst Afrikaons reis

Landen bezocht: