Weer terug! - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu Weer terug! - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacob Dijk - WaarBenJij.nu

Weer terug!

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jacob

21 September 2007 | Nederland, Ederveen

Ha allen!

Dit is mijn laatste berichtje op mijn weblog over zuid-afrika, snik, snik. Zoals de titel al aangaf ben ik weer terug in de NL...

Donderdagavond 21.15 ben ik vertrokken uit Johannesburg met het BA-vliegtuig dat mij naar London Heathrow bracht, waarna een volgend vliegtuig mij weer (met alle bagage, niks verloren!) naar Dusseldorf bracht. Daar stond een gedeelte van mijn geliefde familie mij op te wachten voor een lift 'huistoe'. En het bevalt weer hoor!
Iedereen heeft mij tot nu toe gevraagd hoe het was/is om naar huis te gaan; het is eigenlijk een beetje dubbel... Je hebt vrienden gemaakt in Kaapstad/Johannesburg en je zou daar nog best langer willen blijven werken of vakantie houden maar aan de andere kant heb je ook je familie en vrienden in NL die je graag weer wilt spreken en zien en wat ook een stimulans is voor mij: mijn co-schappen beginnen 1 oktober! Jippie, weer een stapje op weg om een dokter te worden :)

Sinds het vorige bericht heb ik nog verschillende dingen gedaan...
Ik ben nu 'baie moeg' dus zal niet al te veel typen (ben sinds 05.00 gisteren in touw; ik kan 'gans nie slaap nie' in zo'n lawaaierige Boeing). Ook kan ik me niet precies herinneren wat ik gedaan heb...

Ik ben iig langs alle plekken geweest waar ik gewerkt had, goedendag gezegd en in mijn hart menig traantje gelaten :(
Best lastig hoor, afscheid nemen!
Verder moest ik de laatste dagen in Kaapstad (week van de 14e september) natuurlijk pakken en de laatste dingen regelen... De 14e september ben ik vertrokken met een Mango-vluchtje voor 30 euro naar Johannesburg waar ik opgepikt werd door de jager met zijn vrouw.

Ik heb echt baie geluk gehad dat ik deze mensen heb leren kennen, ze waren ontzettend aardig, wisten veel van de natuur en ik heb er een mooie tijd gehad. Ik heb eerst twee dagen bij hulle thuis gewees, gezels en gekuier en daarna met de jager (Johan) naar Krugerpark gegaan voor een fotosafari. In het Krugerpark hebben we samen 5 dagen gespendeerd en zijn we donderdag teruggekomen.

Was fantastisch!!! Met een bakkie (auto) en twee tentjes langs de kampen gereden en daar de tenten opgezet... Elke avond bij het kampvuur de kost maken en heerlijk eten. Daarna vroeg het bed in en vroeg eruit om de dieren te bekijken. Heerlijk gerelaxed! Heb uiteindelijk de big five allemaal gezien, al was de luipaard ons amper te vinnig af. Hij zat in een boom baie ver van het teerpad af maar ons het hom nog net gezee. Hehe, ik probeer maar een beetje de afrikaanse taal in mijn laatste weblog te laten terugkomen om te laten zien dat ik nog wat geleerd heb; ik sprak namelijk de laatste week alleen maar afrikaans (en dan leer je snel; het is ook baie nabij het hollands).
Ons heet een paer prachtige daen gehad in Kruger, en baie geniet! We hebben 1 luipaard, 8 leeuwen, ongeveer 350 buffels, 100 neushoorns en 100 olifanten gezien (best veel dus)... Verder ben ik weer teruggekomen met een behoorlijke berg foto's (is een eufemisme :P).

En nu ben ik weer terug; er wachtte weer een berg post op me en natuurlijk weer veel werk. Ik heb werk meegebracht uit SA en ik begin over een anderhalve week weer druk te studeren....

Mensen, ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn/haar meeleven op mijn reis! Het was prachtig om steeds weer jullie berichtjes en tekens van leven te horen. Binnenkort hoop ik je weer persoonlijk te zien en te spreken!

Ik heb zelf eigenlijk altijd wel genoten om mijn verhaal op papier te zetten (ik ga het ook bewaren), en ik hoop dat jullie het ook met voldoening hebben gelezen.

Hierbij verblijf ik, blabla,
Neej, allemaal tot sinas! Op naar mijn volgende reis en natuurlijk dan weer weblog!

Groetjes,
Jacob

P.S. Nou gauw het bed in :)

  • 21 September 2007 - 19:42

    Bert-Jan:

    he jabbok,

    welkom terug. Ik hoop je binnenkort snel te zien. Je telefoon stond helaas nog uit............:(

  • 22 September 2007 - 12:52

    Dingeman:

    Welkom terug!

  • 22 September 2007 - 14:19

    Johanneke&Adam:

    Ha Jacob,

    Welkom terug! Succes met acclimatiseren.
    Als je tijd en zin hebt kom je maar een keer langs in 't Zeeuwse.

    Groeten en tot contacts,
    Johanneke&Adam

  • 22 September 2007 - 16:20

    Hilbert:

    Welcome back!

    See you later!

  • 22 September 2007 - 19:49

    Carla:

    Ha Jacob,

    Welkom terug in Nederland! 't zal wel weer even wennen zijn. Tot kijk.

    Carla

  • 24 September 2007 - 06:01

    Ome Henk:

    Ha Jacob, ons is baie blij dat je heelhuids teruggekom ben. Ons wa wel een bietje bang dat dit niet sou goed gaan nie met jou da. Ons hoop jou gauw te zien een keer in Eveen.

  • 24 September 2007 - 06:57

    Harmke:

    Heeej Jacob!
    Welkom thuis!
    Gezellig als je weer eens langskomt aan de Verlengde parkweg, zie website voor data (jaja)...
    Sterkte met het overschakelen van je afrikaanse houding naar het drukke leven in Nederland!
    Groetje!

  • 24 September 2007 - 18:25

    Maaike:

    Hoihoi Jacob!
    Wauw wat een ervaringen daar opgedaan. En nu weer verder met de studie, succes!! En tot ziens, idd, helemaal met Harmke eens. kijk eens op www.solidamentum.nl....

    greetz! Maaike

  • 28 September 2007 - 11:40

    Tante Corrie:

    Heeeel fijn dat je weer terug bent! bedankt voor je mooie kaart. Zelfgemaakt van foto's?! Je zult nog wel genoeg te vertellen hebben..! We hopen gauw een keer tot ziens.

    Groetjes van tante Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Deze site gebruik ik voor enige verslaglegging van mijn langere reizen in het buitenland. Hopelijk kan ieder er van genieten! (Tevens dient het ook als een geheugensteuntje voor mij; mijn belevenissen zou ik namelijk zelf haast vergeten!) Amicae amicique, vrienden en vriendinnen: reizen is leuk! Reizen is verslavend! Reizen is ontdekking van de wereld, maar ook van jezelf... Op naar een nieuwe zoektocht!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 55759

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 25 April 2014

America...

29 Oktober 2009 - 22 April 2010

Tweede African tour

31 Mei 2007 - 21 September 2007

Mij eerst Afrikaons reis

Landen bezocht: